dkonet.be
September 10, 2010, 05:08:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Audacity  (gelezen 5673 keer)
Gert
Global Moderator
Newbie

« Gepost op: April 25, 2007, 22:05:12 »

Hey,

ik moedig mijn lln aan om audacity thuis te gebruiken. We moeten ze toch leren uiteindelijk hun eigen leraar te zijn, om de simpele reden dat ik niet 24/7 bij hen ben, en opnames zijn daar ideaal voor.

Je moet aan zoveel denken tijdens het spelen (houding, juiste noten, juist ritme, ...) dat het soms moeilijk wordt te onthouden wat je nu precies gespeeld hebt. Een opname kan hiervoor een oplossing bieden.
Het enige wat je nodig hebt is een micro (iedereen heeft wel een headset thuis) en audacity.
Ik heb mijn lln in de les wel uitgelegd hoe het programma precies werkt.

Als ze dan inspelen en daarna bij de beluistering hun partituur bij zich hebben kunnen ze zeer effecient verbeteringen aanbrengen en fouten ontdekken (of stukken die net goed waren en zo moeten blijven)

Greetz

Gert

Mark
Administrator
Jr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: April 26, 2007, 11:31:12 »

Knap Gert, ik gaf als ict-co dit jaar ook een cursus audacity en Bestpractice.
Ook het laatste is leuk. Ik neem soms hun te spelen stuk op in de les met Audacity (vooral bij wolwassenen L1 die nog niet vlot lezen). Daarna zet ik ze in onze Dokeos leeromgeving en zij halen het er thuis af.
Met Bestpractice kunnen ze het dan heel makkelijk vertragen om mee te spelen tot ze het in hetzelfde tempo krijgen als de orriginele opname  Wink
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: