dkonet.be
September 10, 2010, 05:09:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Netwerken en server-oplossingen - deel 2  (gelezen 3435 keer)
Sam
Newbie
*

« Gepost op: December 04, 2008, 17:42:59 »

Beste collega

Na onze vorige samenkomst op vrijdag 17 november hebben we afgesproken om een tweede deel van dit onderwerp te organiseren op vrijdag 19 december van 9.30 uur tot 16.00 uur in het Conservatorium van Oostende. Over de middag zullen broodjes voorzien worden.

Omdat dit tweede deel meer naar de praktijk toegaat (installatie en opzetten van een server met netwerk en cliënt pc) is het verplicht om vooraf in te schrijven.
Inschrijven kan tem maandag 15 december via e-mail op sam.moerman@soo.be (graag duidelijk naam en school vermelden aub).

Waar?
Stedelijk Conservatorium Oostende
Romestraat 36
8400 Oostende

Opmerking: de omgeving van het Conservatorium is "betalend parkeren". De controles zijn zeer intensief. Hou daar rekening mee (0,75 euro per uur / max. 4 uur in één keer = 3 euro).

Tot dan!
Kilian Mineur
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: December 04, 2008, 18:12:42 »

Spijtig dat het zo ver is. Ik begin les te geven om 16u op vrijdag en kan dus nooit op tijd zijn...  Undecided

Hebben jullie geen plannen om dit ook nog eens over te doen iets meer in het centrum van het land?
Sam
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: December 04, 2008, 21:15:17 »

Van waar moet je komen? De voormiddag zal de belangrijkste zijn, want volgens de planning nu zou in de namiddag meer situatiegericht gewerkt worden.
Dus in de voormiddag zal het accent meer liggen op de componenten en installatie.
Kilian Mineur
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: December 07, 2008, 16:16:45 »

Van de andere kant van het land: Lommel.

En vanaf 16u geef ik les in Tienen.

Ik zou echt wel graag komen aangezien we binnenkort wellicht een server en een heleboel cliënt-computers gaan installeren in onze academie.

Heb je eventueel een planning die we zouden mogen bekijken?
Sam
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: December 09, 2008, 22:33:20 »

Dan moet je zeker afkomen, de planning ziet er als volgt uit:

Voormiddag
  • 9u00: Verwelkoming (voor de liefhebbers is er koffie)
  • Voorstelling nieuwe gezichten (indien er zijn)
  • Korte stand van zaken in onze academies
  • 9u30: De nodige hard en software overlopen voor de installatie van de server (ik hoop dat er per persoon een server ter beschikking zal zijn)
  • Het installatieproces, met de nodige uitleg: waarom kiezen we hiervoor, waarvoor is dat goed, ...
  • De configuratie van verschillende onderdelen (ssh, iptables, network, dhcp, evt. samba)
  • 12u30: Het uittesten van onze server en netwerkinstallatie (met de client-pc)
Namiddag
  • 13u00: Overlopen van de installatie
  • 13u30: Specifieke situaties en mogelijke oplossingen ervoor
  • 15u00: Indien er nog tijd is: rondleiding in de school voor de geïnteresseerden

Zoals je ziet is het dus een "snel-cursus" server en netwerken. Het voorbereidende deel (hoe begin je eraan, wat heb je nodig, ...) heeft reeds plaats gevonden, maar dit kun je meekrijgen op papier indien je dat wilt.
Kilian Mineur
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: December 10, 2008, 21:49:21 »

Heel interessant en ik denk dat de kans groot is dat ik mij inschrijf. Enkel nog even kijken of ik misschien een lesverplaatsing kan doen zodat ik toch de namiddag kan meevolgen.

Ik mail in ieder geval tijdig als ik me wil inschrijven.

Bedankt!

PS: je zegt dat we hopelijk per persoon over een server kunnen beschikken. Hebben jullie dan zoveel servers in de academie?
En heb je misschien het voorbereidende deel ergens op PDF of Word-document zodat ik me een beetje kan informeren erover?
Bert
Administrator
Newbie

« Antwoord #6 Gepost op: December 11, 2008, 15:31:34 »

Het voorbereidend document was de tekst die op de vergadering in oktober gepresenteerd is.

Je kunt hem hier downloaden (heb het bijgevoegd als bijlage voor geregistreerde leden).

Bert.
Kilian Mineur
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: December 12, 2008, 23:10:43 »

Bedankt Bert.

Sam, ik laat je dit weekend iets weten via mail als ik me inschrijf.

Kilian Mineur
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: December 20, 2008, 16:11:42 »

Een aanrader voor iedereen in de toekomst! Cursus was zeer leerrijk en werd gegeven door twee toffe gasten  Cool

Bedankt Sam en Bert!

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: